We besteden veel tijd aan de kernvakken, namelijk rekenen, taal en Engels. Hiervoor maken we gebruik van eigentijdse methodes. Deze sluiten aan op de kerndoelen en passen bij onze identiteit.
Binnen ons onderwijs heeft Gods Woord een belangrijke plek. We willen onze kinderen vormen tot burgers in onze samenleving. Onze leerlingen dienen geworteld te zijn in onze identiteit, waarbij ze zich ontwikkelen tot een eigen persoonlijkheid. Naast aanleren van kennis is er veel aandacht voor het ontwikkelen van vaardigheden die de kinderen nodig hebben. Die hebben ze nodig om te kunnen functioneren in de wereld om ons heen. Dit krijgt o.a. de aandacht bij de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur. ICT is een mooi middel ter ondersteuning bij het geven van goed onderwijs. Tegelijkertijd moeten we hier op de goede manier mee omgaan.
Naast de kernvakken zijn er ook creatieve vakken, zoals tekenen, handvaardigheid en muziek. Hiervoor zijn leerlijnen opgesteld. Binnen school hebben we een prachtig handvaardigheidslokaal en ook voldoende materialen voor goede muzieklessen.
Onderwijs is nauw verbonden met sociale vorming. We besteden als school bewust aandacht aan de seksuele vorming, gegrond op Gods Woord. We gebruiken hiervoor de methode ‘Wonderlijk gemaakt'.
Naast de activiteiten met de hele klas is er ook maatwerk. Sommige leerlingen krijgen extra hulp voor de vakken die ze moeilijk vinden. Maatwerk kan ook gegeven worden door verrijkingsstof aan te bieden als het kind in de klas te weinig uitdaging heeft. Dit geldt voor de kernvakken, maar ook voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Een voorbeeld hiervan is de klusklas in de bovenbouw.
Op onze school hebben we oog voor de specifieke behoeften van ieder kind omdat we hen zien als een uniek schepsel van God.